tisdag 8 mars 2011

Hallå

Funderar på att ta bort min blogg. Skriver ju aldrig iaf! :) Inte så kul att läsa en blogg som aldrig uppdateras, eller hur?

Gör ett försök att bättra mig, men vi får väl se hur det går :).

Problemet är ju bara det att jag aldrig sitter vid datorn längre, använder ju bara min iphone o det är så drygt att blogga då ;) (dagens I-landsproblem...haha).

Vad har hänt sen sist då?

Vi har skaffat katt. Underbara lilla Pussel har bott hos oss sedan drygt två veckor. Hon är världens sötaste kisse. Så gosig o snäll och sååå fin! Jag gillar att ha katt, men behöver aldrig vara ensam samtdigt som dom klarar sig så bra själva liksom :).

Felix har börjat säga två-tre ord i följd (t.ex. Hejå e mooo (Hejdå ses imorn) och Tack tack e mooo (tack för maten). Det gulligaste är dock när han kommer o säger heeeej mamma istället för bara "heeej". Jag älskar när han säger mamma ;). Hans språk exploderar nu. Han försöker härma allt man ber honom om. Han har blivit jätteduktig på att göra sig förstådd.

Felix har börjat gå på pottan, både hemma och på förskolan. Vi frågar om han vill kissa och oftast vill han prova o nästan varje gång kläms en droppe eller fler fram. Han är så duktig!! Jag är så stolt! ;)

Just nu är jag sjuk (igen, ovanligt va?). Hade feber igår kväll när jag kom hem från mötet på jobbet... :/. Har fortfarande feber... suck. Tur att ipren finns så man iaf kan va pigg ibland. Felix har varit på förskolan hela dagen iaf, han har det bättre där än hemma med hängig mamma... Farmor hämtade honom vid fyra och kom hem med honom. Vilken service! ;). Det var en hungrig o trött kille hon kom hem med. Han hade varken ätit mellis eller sovit på dagen. Lilla skrutten, han var så snorig också. Han får nog vara hemma med mig imorgon, lika bra så han får bli frisk han också... hoppas bara att han sover ordentligt så en annan också får bli frisk!

Nu ska jag bege mig tillbaka till soffan för att sedan lägga mig i sängen.

God natt mina vänner, sov gott!

Inga kommentarer: